Ga naar de inhoud

Hoe staat het met de gemeentelijke dienstverlening?

zaterdag 28 maart 2020

Het is een bijzondere tijd, waarbij er allemaal maatregelen gelden die er aan moeten bijdragen dat we met elkaar het coronavirus bestrijden. Ook de gemeentelijke dienstverlening ervaart hiervan de gevolgen. Onze dienstverlening gaat door, maar is wel beperkt.

We zetten de belangrijkste wetenswaardigheden over onze aangepaste dienstverlening hieronder even op een rijtje.  

  • Een aantal producten, zoals verhuisaangifte of het aanvragen van een uittreksel, kunt u digitaal regelen via onze website met uw Digid. Wilt u een afspraak maken voor een product van burgerzaken dat echt niet uitgesteld en niet digitaal afgehandeld kan worden? Bel ons om de mogelijkheden te bespreken. Wij zijn bereikbaar via telefoon 0575-568 233 en via e-mail: burgerzaken@brummen.nl;
  • In alle gevallen geldt overigens: heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Kom dan niet naar het gemeentehuis. Blijf thuis, mijdt sociale contacten.
  • Het Servicepunt in Eerbeek is gesloten zolang de richtlijnen vanuit de Rijksoverheid gelden. Voor het gemeentehuis Brummen is de donderdagavondopenstelling vervallen. 
  • Er zijn geen inloopspreekuren van Team voor Elkaar in Plein Vijf en gezondheidscentrum De Toren in Brummen en  het Servicepunt in Eerbeek. Team voor Elkaar is iedere werkdag van 9 tot 12 uur telefonisch bereikbaar. Bel 0575-568 568. Ook kunt u mailen naar info@teamvoorelkaar.nl. Per situatie beoordeelt de medewerker van Team voor Elkaar of het maken van een afspraak op korte termijn nodig is of dat de vraag op een andere wijze of tijdstip beantwoord kan worden. 
  • Onze medewerkers werken de komende periode voor een groot deel thuis, maar zijn telefonisch en per mail goed bereikbaar. 
  • Onze buitendienst werkt met een aangepaste bezetting en werkwijze. Werkzaamheden in het belang van veiligheid en hygiĆ«ne voeren we met voorrang uit. 
  • Meldingen en tips over de openbare ruimte kunt u nog steeds aan ons doorgeven via de Fixi app, via de Fixi-website of telefonisch. Wel kan het, afhankelijk van het soort melding, langer duren voordat uw melding wordt afgehandeld. Wij maken een inschatting of een melding met spoed moet worden afgehandeld en houden u hierbij zo goed mogelijk op de hoogte.
  • Wij voeren het normale onderhoud in de openbare ruimte zoals snoeiwerk en verwijderen van onkruid ook nog steeds uit. Maar hierin kan in de komende periode een achterstand ontstaan door de beperkte inzetbaarheid van onze buitendienst. 
  • Piketdienst is voor noodgevallen, buiten de openingstijden van het gemeentehuis, gewoon bereikbaar op telefoonnummer 0575-568 233.

Delen via e-mail

https://www.brummen.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/news/hoe-staat-het-met-de-gemeentelijke-dienstverlening.html