Afvalstoffenheffing (diftar)
Met de opbrengt van de afvalstoffenheffing regelen we de afvalinzameling. De vaste kosten per perceel zijn € 10,08 per maand. Daarnaast betaalt u per lediging.
Kosten per lediging
Soort afval | Inzamelmiddel | Grootte | Kosten |
---|---|---|---|
restafval | afvalzak | 30 liter | € 0,87 |
restafval | afvalzak | 60 liter | € 1,65 |
restafval | container | 80 liter | € 3,09 |
restafval | container | 140 liter | € 4,90 |
restafval | container | 240 liter | € 7,92 |
GFT-afval | container | 80 liter | € 0,68 |
GFT-afval | container | 140 liter | € 1,10 |
GFT-afval | container | 240 liter | € 1,76 |
U kunt ons om een vrijstelling vragen van medisch afval
Dat kan wanneer u veel medisch afval heeft. We bieden u dan een aantal opties aan om uw afval toch goed te kunnen afvoeren. Stuur uw verzoek om vrijstelling, plus kopie factuur van apotheek of pakbon, naar belastingen@brummen.nl. Per post kan ook: Gemeente Brummen (Belastingen), postbus 5, 6970 AA Brummen. Heeft u de afgelopen jaren al vrijstelling ontvangen? Dan hoeft u dit niet nogmaals aan te vragen.
Gaat u verhuizen naar een andere gemeente?
Voor de Afvalstoffenheffing verandert de opgelegde aanslag alleen als u naar een andere gemeente gaat verhuizen. U hoeft uw verhuizing niet aan onze medewerkers van Belastingen door te geven. Via uw nieuwe gemeente krijgen zij uw nieuwe adres door, waarna een afrekening volgt. U krijgt dus automatisch bericht van ons wat de gevolgen voor de opgelegde aanslag zijn.
Gaat u verhuizen binnen onze gemeente?
Geef uw verhuizing zo snel mogelijk door. De hoogte van de aanslag blijft hetzelfde.