Veteranendag in het teken van waardering en ontmoeting
Op zaterdagmiddag 20 juni kwamen veteranen uit onze gemeente bijeen voor de jaarlijkse lokale Veteranendag. In De Vroolijke Frans stond ontmoeting, erkenning en waardering centraal. Leden van de werkgroep Veteranendag Brummen verwelkomden alle aanwezige veteranen bij binnenkomst.
Het terras was voor de gelegenheid sfeervol ingericht met vlaggen en diverse legervoertuigen. Dit zorgde direct voor een bijzondere ambiance. Met het zomerse weer was het buiten goed toeven onder de parasols en in de schaduw van de bomen, waardoor een ontspannen en open sfeer ontstond waarin volop ruimte was voor ontmoeting en gesprek, het delen van ervaringen en het versterken van de onderlinge verbondenheid.
Burgemeester Jan Nathan Rozendaal opende de middag met een warm welkomstwoord voor alle veteranen en sprak zijn waardering uit voor hun inzet. Hij benadrukte het belang van hun bijdrage aan vrede, vrijheid en veiligheid, zowel in Nederland als daarbuiten. Aansluitend verzorgde trompettist Martien Voskamp enkele muzikale momenten, waaronder het spelen van de Last Post.
Een bijzonder onderdeel van de middag was de demonstratie van het droneteam van Rijkswaterstaat.
Traditiegetrouw werd de Veteranendag afgesloten met een Indisch buffet. Daarmee kwam een geslaagde middag vol ontmoeting, verbondenheid en waardering voor de veteranen van de gemeente Brummen ten einde.