Ga naar de inhoud

Garantverklaring en legalisatie handtekening

Om een visum te krijgen, hebben niet-Europeanen die kort in Nederland willen verblijven een garantverklaring nodig. Met een garantverklaring geeft u aan dat u garant staat voor de buitenlandse bezoeker. De garantverklaring is maximaal 3 maanden geldig. Alle informatie over garantstelling vindt u op de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Dienstverlening beperkt vanwege Coronavirus

Vanwege het Corona-virus is onze dienstverlening momenteel beperkt. Daarom is onze digitale agenda niet beschikbaar. Een aantal producten, zoals verhuisaangifte of het aanvragen van een uittreksel, kunt u digitaal regelen via onze website met uw DigId. 
Wilt u een afspraak maken voor een ander product van burgerzaken, en kan dit niet uitgesteld worden? Neemt u dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wij zijn bereikbaar via telefoonnummer 0575 568 233 en via e-mail: burgerzaken@brummen.nl.
 
Hartelijk dank voor uw begrip!

Team burgerzaken

Aanvragen en meenemen

  • Vul het formulier Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking in.
  • Onderteken het formulier nog niet! U moet eerst uw handtekening laten legaliseren. Hiermee bewijst u dat uw handtekening op een document echt van u is. Bent u getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap? Dan moet uw partner zijn of haar handtekening ook laten legaliseren. Maak hiervoor een afspraak.
  • Breng het ingevulde formulier en uw geldig paspoort of rijbewijs mee. Getrouwd of geregistreerd partnerschap? Uw partner moet dan ook aanwezig zijn. 
  • Stuur het ondertekende formulier naar de bezoeker die het visum moet aanvragen.

Kosten

Per aanvraagformulier kunt u 1 persoon uitnodigen. Het legaliseren van een handtekening kost € 13,80.