Commissie voor de bezwaarschriften
Tegen een groot aantal gemeentelijke beslissingen kunt u een bezwaarschrift indienen. De commissie voor de bezwaarschriften adviseert de gemeenteraad, de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders over het innemen van een standpunt op de bezwaarschriften.
Samenstelling commissie
De commissie bestaat uit vijf externe, onafhankelijke commissieleden. Zij maken geen deel uit van één van de gemeentelijke bestuursorganen (gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders of van de burgemeester) van Brummen. Zij werken ook niet onder de verantwoordelijkheid van één van deze bestuursorganen. De commissieleden beschikken over juridische deskundigheid.
Verordening
De taken, samenstelling en werkwijze van de commissie voor de bezwaarschriften zijn geregeld in de Verordening Commissie Bezwaarschriften.
Jaarverslagen
- Jaarverslag 2022 (pdf, 257 kB)
- Jaarverslag 2021 (pdf, 220 kB)
- Jaarverslag 2020 (pdf, 274 kB)
- Jaarverslag 2019 (pdf, 209 kB)
- Jaarverslag 2018 (pdf, 436 kB)
- Jaarverslag 2017 (pdf, 319 kB)
- Jaarverslag 2013 t/m 2016 (pdf, 351 kB)
Secretariaat
Ambtelijk wordt de commissie voor de bezwaarschriften ondersteund door het secretariaat. U kunt het secretariaat telefonisch bereiken via (0575) 56 82 33 of per e-mail via bezwaarschriften@brummen.nl
Informatie
Wilt u meer informatie over het maken van bezwaar? Lees dan de informatie over het indienen van bezwaar.